Kitap Hakkında
Ülkemizde eleştirel söylem çözümlemesi yaklaşımıyla çok katmanlı yazınsal eleştirinin sağlam örneklerini ortaya koymasıyla tanınan Semiramis Yağcıoğlu, bu kez, melankolik öznelerin varoluşsal yaralarını, edebiyatın ve sinemanın estetik düzlemine taşıyan özgün eserlere eğiliyor. Suat Derviş, Füruzan, Yusuf Atılgan, Nursel Duruel, Murathan Mungan, Aslı Erdoğan, Hasan Özkılıç, Cemil Kavukçu, Ş. Didem Keremoğlu ve Herkül Millas gibi bizden örneklerle yetinmeyip sömürgecilik sonrası edebiyatın seçkin temsilcisi J. M. Coetzee'nin romanlarında öznenin yas ve melankolisinin kaynağını araştırıyor. Yağcıoğlu bu yapıtında, edebiyattan sinemaya uyarlanan Beni Asla Bırakma, Anayurt Oteli, Siyah Orpheus ve Gece filmlerinde başkahramanın yaşadığı kayıpları, onun kişisel ve toplumsal tarihiyle ilişkilendirerek öykü evrenlerindeki öznelerin duygulanım haritasını da ortaya çıkarıyor. Poetika, fenomenoloji, yorumsama, psikanaliz ve siyaset felsefesi alanlarının kesişme noktasından hareketle satırlar arasına sızan Yağcıoğlu, incelediği yüzey metnin altında yatan metin katmanlarında, her eserin beyaz sayfada ve perdede görünenden daha fazla anlamlarla yüklü olabileceğini gösteriyor okuruna. Bir yandan okurunu, öznenin kişisel ve toplumsal arasında konumlanmış varoluş sancısına taşırken, öte yandan, kurgusal evrenlerde dolaşan öznelerin daha derinlerde yatan bir eksiklik duygusuyla yaralı olduğunu gözler önüne seriyor. Kurgusal öznelerin yazgılarına odaklanan bir edebiyat eleştirisi pratiğini gerçekleştiren Hep Eksik, okurunu yazarlaşmaya çağıran eserlere bir saygı duruşu olarak da ilgiyi hak ediyor.
Ürün Özellikleri