Kitap Hakkında
Şiir her zaman bizi kuşatan gerçekliğin öte-sine taşır bizi, bunu vaat eder, özgür oldu-ğumuzu hissettirir. Kant'ın "amaçsız amaç-lılık"ta sözünü ettiği bu türlü bir çıplak va-roluştur. (Dahası için bak.: Adorno, Edebi-yat Yazıları, "Sanat Şen midir" ve Metin Ceniz, Şiirin Gücü, "Şiirin Yazılma Süreci 1") Adorno şiiri (sanatı) bu dolayımda ta-nımlarken şöyle der: "sırf varoluşuyla ege-men kötü büyünün ötesine geçiyor olması, onu bir mutluluk vaadinin müttefiki yapar." Auschwitz'ten sonra şiir yazmanın bar-barlık olduğunu söyleyen Adorno'nun şiirin işlev olarak özgürlük duygusu aşıladığı ö-zelliğine böylesi bir önem verir. Şiirin şen olmasından bunu anlar. Aslında da şiiri ve işlevini modern zamanların kötülük üzerine kurulu devlet ve sistem karşısında bir tür barbarlığa, insanın o sorumsuz özgürlüğe dönüşüne benzetir. Adorno sözünü etti-ğimiz yazısında şiirin malzemesini (konu-sunu, temasını, izleğini) gerçeklikten, "daha doğrusu toplumsal gerçeklikten alır ve bun-ları dönüştürmek amacındadır." (s. 152) derken şiirin işlevine içeriği dolayımında dikkat çeker. Ülkemizde içinde yaşadı-ğımız dönemde, uzun süredir şairlerin ge-nelde topluma, insana uzak durduğunu, şahsi duyguların, deneyimin toplumsal gerçeklikten kopuk olduğunu varsayarak bir tür imge avcılığıyla şiir yazdığı biliniyor; çok da yazıldı, söylendi. Bu sebeple Ador-no'nun bu uyarılarının ne denli önemli ol-duğu da ortada.
Celal Soycan, Metin Cengiz, Yavuz Öz-dem, Ogün Kaymak, k. İskender, Onur Akyıl, Müesser Yeniay, Özgün Ergen, Anıl Cihan'dan oluşan yazar kadrosuna Turgay Kantürk de katıldı. Sivri kaleminden, ironik dilinden günümüz şiirinde olup bitene artık Turgay Kantürk'ün gözleriyle de bakacağız. Bu sayının "Şiir Belleği"nin şairi Sennur Se-zer. 1. dosya ise "Şiir Odağında: Yazınsal Söylem ve İşlevi". Gelecek sayının konusu "Auschwitz'ten Sonra Şiir Hala Şen midir?"
Ürün Özellikleri