Kitap Hakkında
“Sanatın Gereksizliği” tartışmasının ardından, Üvercinka’nın Mayıs sayısında “Hegel’e Dönüş” tartışması başladı. Modern felsefenin en büyük adı Hegel’in “sanatın ölümü”, “tarihin sonu” kavramlarının irdelenmesi sırasında derginin yazarları kendilerini “Hegel’e Dönüş” tartışmasının içinde buldu. Abdullah Şevki, böyle bir yönelimin gericilik olduğunu savunurken, genç felsefeci Cenk Özdağ, bu konudaki başlıca itirazları bütünlüklü bir makalede dile getirdi. Derginin “Hegel’den Öç almak” başlıklı kapak yazısında ise, Marx, Lenin ve Althusser’in yanılsamaları sergilenirken, Hegel’in “sanatın ölümü” kuramı eleştirildi. Dergide “Sanatın Gereksizliği” tartışmasına öncülük eden Osman Çutsay, Hans Eisler’in sanatını yorumlarken, “Türk klasikleri” konusuna el attı. Berkiz Berksoy, Manguel’in “Beş Şehir” kitabına karşı Tanpınar’ı savunurken; Celil Denktaş, Enver Gökçe’nin masallarını değerlendirdi. Mecit Ünal, Ahmet Ada’nın şiirine yeni yaklaşımlar getirdi; Koray Feyiz, İlhan Berk’in şiirinde cemaat duyarlığına ilişkin saptamalarını sergiledi. Sevim Yazar, Aydın Ay’ın öykücülüğüne ışık tutan yazısında, güçlü bir öykücünün gelmekte oluşunu haber verdi. Haydar Ali Albayrak, Spotlight filminden yola çıkarak okuru Karaman’daki Ensar Vakfı’na götürüyor. Dergide Kemal Bek’in Ağız Tadı, Aydan Ay’ın Kadife Böcek adlı öykülerini, Zuhal Tekkanat ve Turgut Tan’ın günlükleri izliyor. Emine Erbaş, Elif Sorgun, Abdullah Şevki, M. Sadık Kırımlı, Engin Turgut, Fatma Başural, Ahmet Günbaş, Koray Feyiz, Ogün Hakan’ın şiirlerinin yer aldığı dergide, ayın şairi olarak Ramazan Teknikel’e tam sayfa ayrılmış. Dergide, Üvercinka şairlerinin 18 Mayıs’taki ezgili şiir dinletisinin haberi de yer alıyor.
Ürün Özellikleri